PC DESIGN
PC DESIGN

My hovoríme, že určite ÁNO!

Vianočný čas, silvestrovské párty, či novoročné oslavy sú už dávno za nami. Jedným z poznávacích znamení sviatočného obdobia sú svetielka. Svetelná výzdoba exteriérov a interiérov našich príbytkov u väčšiny z nás po 6. januári zhasla. Určite budete s nami súhlasiť, že práve tie svetielka na našich balkónoch, terasách, či záhradkách pútali veľkú pozornosť všetkých okoloidúcich.

Napriek tomu, že sviatky skončili, nemusia všetky svetlá zhasnúť! Vaša svetelná 3D reklama je v kurze počas celého roka, avšak jej dôležitosť v aktuálnom zimnom období ešte narastá. Obdobie jesene a zimy vaše nesvetelné 3D logá a nápisy „zahalí“ do tmy a sú menej výrazné. Naopak svetelná 3D reklama je viditeľná a pútavá aj v týchto mesiacoch.

„Svetielka“ 3D log a nápisov sú nevyhnutnou súčasťou prezentácie vašej firmy. Aj keď súčasná doba je skôr „online“, 3D logá a nápisy, zvlášť tie svetelné, majú stále silné postavenie vo svete reklamy. Ľudí vždy priťahovalo svetlo, preto si svetelná 3D reklama hneď v prvom momente dokáže získať veľkú pozornosť. Tento typ reklamy vedome, avšak najmä podvedome pôsobí na vášho zákazníka. Svetelné 3D logá a nápisy dokážu upútať, resp. zaujať najmä nových zákazníkov, pri stálych zákazníkoch však pomáhajú upevňovať povedomie o vašej firme a budovať firemnú identitu. Svetelná 3D reklama má viaceré podoby a technológie, v nasledujúcich riadkoch Vám ich predstavíme, aby bolo pre vás jednoduchšie vybrať tú správnu pre vašu firmu.

 

Typy svetelnej reklamy

Medzi základné technológie svetelnej 3D reklamy patria: podsvietenie Front light, podsvietenie Back light, podsvietenie Full light a podsvietenie Edge light.

Podsvietenie Front light je základný typ svetelnej reklamy. Nesvetelné 3D logo sa nasvieti reflektorom, prípadne viacerými reflektormi, vždy z prednej strany. Je to najekonomickejšia verzii tohto typu reklamy. Odporúčame použitie najmä v exteriéri. Ak by ste chceli využiť túto technológiu v interiéri, je možné nainštalovať svetelnú rampu. 3D logo, 3D nápis alebo reklamnú tabuľku môžete nasvietiť reflektormi z tejto rampy.

Back light podsvietenie je najmodernejší typ svetelnej reklamy. Použitím tejto technológie sa vytvorí za vaším logom alebo nápisom zaujímavá kontúra. Na zadnej strane 3D loga sú integrované LED-ky a prúd svetla je nasmerovaný do steny, resp. fasády budovy. Back light podsvietenie je možné realizovať teplou, neutrálnou alebo studenou bielou farbou. Pri väčších logách je možné podsvietiť 3D reklamu aj farebne. Najväčším pozitívom tejto technológie je, že vaša svetelná 3D reklama je štýlová a zaujímavá aj v nesvetelnej podobe počas slnečného dňa, resp. keď logo nesvieti. Táto technológia je obľúbená pri použití v interiéri i v exteriéri.

 

Pri technológii Full light používame patentované plexisklo, ktoré vedie svetlo. Vďaka tomuto plexisklu reklamné logá a nápisy žiaria. Túto technológiu je možné kombinovať s Back light podsvietením. Vybraná technológia je finančne náročnejšia. Plexisklo, ktoré používame, je najvyššej nemeckej kvality a je vyrábané v hrúbkach: 10, 15, 20 a 30mm. Existujú dva hlavné spôsoby jeho využitia pri svetelnej 3D reklame.

Pri prvom vyfrézujeme z daného plexiskla logo alebo písmená, následne do vyfrézovaného kusu integrujeme LED-ky. Pri druhom spôsobe vyfrézované logo alebo text vložíme do svetelného boxu. Podsvietenie je v tomto prípade integrované do lightboxu, ktorý môže mať rôzne tvary (štvorec, obdĺžnik, kruh, prípadne môže kopírovať tvar vášho loga). Použite druhej techniky odporúčame najmä pri logách so subtílnymi líniami, alebo pri rozmerovo menších realizáciách. Technológiu full light je možné použiť v interiéri i v exteriéri.

Edge light je typ svetelnej reklamy, kde sa využíva vlastnosť plexiskla viesť svetlo. Pri tejto technike sa nasvieti hrana číreho plexiskla. Do prednej, prípadne zadnej strany (plochy) sa gravíruje text alebo logo. Vďaka narušeniu povrchu gravírovaním (laserom alebo frézou) sa narušená časť rozžiari. Vďaka tejto technológii je možné „rozvietiť“ aj menšie (prípadne komplikované) logá a nápisy. Edge podsvietenie sa často využíva aj pri označeniach firemných priestorov (napr. kancelárií), spoločenských miestností alebo sáun vo wellness, pretože pôsobí moderne, dizajnovo a štýlovo. Táto svetelná reklama je určená do interiérov.

Svetelné boxy

Špeciálnou kategóriou vo svete svetelnej reklamy sú svetelné boxy, tzv. lightboxy. Pri svetelných boxoch je možné spracovať aj náročnú a komplikovanú grafiku, čo ich výhodou a obrovským bonusom. Grafika vášho loga má takmer neobmedzené možnosti. Ponúkame dve možnosti výroby lightboxov.

Lightbox našej vlastnej konštrukcie, ktorý je frézovaný z ohýbaného alucobondu. Grafika na tomto boxe je vyfrézovaná a následne podlepená opálovým alebo farebným akrylom. Prípadne môže byť vaše logo (text) vyhotovené v 3D prevedení. V tomto prípade logo alebo text vystupujú z prednej strany boxu.

 

Druhou možnosťou je lightbox z eloxovaných hliníkových profilov na to určených. Tieto profily sú od výroby v striebornej farbe, je však možné ich striekať práškovou farbou podľa vzorkovníka RAL. Prednú stranu svetelného boxu tvorí plexisklo s grafikou z rezanej fólie alebo je grafika vytlačená na fólii. Pri rezanej fólii svieti len vyrezaná časť textu alebo symboly. Pri tlačenej verzii svieti kompletná grafika na prednej strane boxu. Oba typy lightboxov je možné použiť v interiéri i v exteriéri.

 

Krabicové písmená

Ďalšou kategóriou vo svete svetelnej reklamy sú, tzv. krabicové písmená. Tieto sú vyrábané kombináciou viacerých materiálov a to PVC, hliníkový profil a plexisklo. Sú v nich integrované LED moduly. Ich minimálna výška je 30 cm a maximálna aj viac ako 3 m. Výber farieb je obmedzený odtieňmi plexiskla.

ento typ svetelnej 3D reklamy je „zastaralý“ a má hneď niekoľko negatív. Tieto písmená sa pomerne často rozliepajú, následne do nich tečie voda a padá prach. V pomerne krátkom čase po inštalácii vďaka týmto skutočnostiam nevyzerá 3D reklama reprezentatívne. Ďalším mínusom je ich vzhľad počas dňa, keď nesvietia. Sú na nich viditeľné spoje, skrutky a nity.

Odporúčame využitie v exteriéri vo väčších výškach, kde nie sú uvedené estetické nedostatky také výrazné.

Svetelné 3D logá v retro dizajne

Retro dizajn si našiel svoje uplatnenie aj vo svete 3D reklamy a stáva sa čoraz populárnejším. V tejto kategórii je možné realizovať svetelnú reklamu dvomi spôsobmi.

Prvou možnosťou sú neónové 3D nápisy. Pred príchodom LED technológií sa neónové nápisy vyrábali zo sklenených trubíc, tieto sa ohýbali teplom do požadovaného tvaru a následné plnili plynom. Vďaka tomuto postupu nápisy svietili, dnes je táto podoba neónov ojedinelá. V súčasnosti máme k dispozícii LED neóny, ide o akúsi „napodobneninu“ sklenených neónov. LED neón je v podstate LED pásik zaliaty v špeciálnom silikóne. Tento je ľahko ohýbateľný do akékoľvek tvaru a je vyrábaný v základných farbách. Tento typ svetelnej reklamy dokáže ozvláštniť priestor a dodať mu jedinečný štýl! Odporúčame jej využitie v interiéri.

Okrem neónového retro dizajnu môžete nájsť v našom portfóliu aj 3D logá a nápisy so žiarovkami. Ide o netradičnú svetelnú 3D reklamu vo vintage style. Tieto logá môžu byť vyrobené z viacerých materiálov, napr. plast, plexisklo, kov a i., prípadne ich vzájomná kombinácia. 3D reklama so žiarovkami je štýlová a určite upúta pozornosť vašich zákazníkov alebo klientov. Odporúčame jej využitie v interiéri.

image/svg+xml image/svg+xml image/svg+xml